משבר הטיסות • תכירו את שני החרדים שניהלו את ההסברה של אל על

    דוד קורצווייל No Comments on משבר הטיסות • תכירו את שני החרדים שניהלו את ההסברה של אל על
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מי שעמדה במוקד משבר התעופה האחרון הייתה כמובן חברת אל על. היא הייתה היחידה כמעט לטוס לארץ במהלך 72 שעות המשבר, וספגה ביקורת רבה על מה שהיה נראה כניצול המונופול הרגעי. הנוסע התמים והאזרח הפשוט קיבלו מנה גדושה של אינפורמציה מוטעית דרך אמצעי התקשורת ואל על נאלצה לספוג הכל.

    עד שקמו שני אנשי תעופה חרדים והחליטו לעשות מעשה.

    אפרים קמיסר, סוכן נסיעות ישראלי ושמוליק קרביצקי סוכן וותיק ומוערך הם קולגות שנמצאים בקשרי ידידות טובה והרגישו כמה נזק תדמיתי יכולה לגרום בורות וחוסר הבנה בענף, של כתבים בכלי התקשורת

    קמיסר מפרט: "ישבתי במשרד שלי ביום רביעי בבוקר אחרי לילה של עבודה מאומצת סביב ביטול הטיסות הזרות והאזנתי לרדיו. בשיא המשבר, 12 שעות אחרי שהשמים נפלו על כולנו, וכולם מכאסחים את אל על. 2600 דולר כרטיס תיירים לניו יורק, איזו חופצה" .

    "חוסר השליטה בפרטים הקטנים החשובים הן מצד הכתבים ובוודאי מצד המגישים יצר עליהום בלתי מוצדק על אל על. לא תמיד תמצא אותי בצד המגן על אל על, אנחנו עובדים בקשרי מסחר וכמו בכל קשר מסחרי גם לי יש ביקורת על אי אלו דברים. אבל הקשקשת ברדיו הייתה מוגזמת. זה צבט לי מבפנים. הרגשתי שנעשה כאן עוול אמיתי".

    קרביצקי מוסיף: במשך 72 שעות אל על הייתה חברת התעופה היחידה שטסה מניו יורק לארץ. המטוסים שלה היו די מלאים עוד לפני האיסור האמריקאי לטוס לארץ, ומה מצפים שיהיו לה מקומות לכל 1000 הנוסעים היומיים של החברות הזרות? אל על אישרה לחברות הזרות להעביר עשרות נוסעים לטיסותיה אבל חייבת תמיד לשמור פתח צר לנוסע אחר שרוצה פתאום לרכוש כרטיס, וכמו בכל יום אחר בשנה, הנוסע שמבקש לעלות על טיסה שמלאה ב110 אחוז ישלם מחיר יקר מאוד.

    קמיסר: היה לי נוסע שהיה אמור לצאת ממומביי ביום חמישי בבוקר עם טורקיש, הטיסה שלו כמובן בוטלה והעברתי אותו לאל על, שם רכשתי לו כרטיס חדש הלוך וחזור ב1900 דולר, ואין לי או לו שמץ של תלונה. הטיסה הזו של אל על הייתה חנוקה כבר שבועיים, עוד הרבה לפני המשבר, וזה היה המחיר כבר אז. אז מה מצפים? שאל על תוריד מחירים ותתקע עם נוסעים שלא עולים לטיסה בשל רישום יתר בגלל שחברות אחרות הפסיקו לטוס? המחיר הזה מקובל ומוצדק במקרה זה.

    התגובות של אל על היו לקוניות ומהירות והיה ניכר כי הוקלדו באופן סיסטמתי בתוך שתי דקות כי כנראה שגם בדוברות נפלו כבר מהרגליים. המנכ"ל דוד מימון עלה לערוצי התקשורת וניסה להסביר כמיטב יכולתו.

    קמיסר מיהר לעלות פוסט בבלוג שלו תחת הכותרת "ותודה לא-ל (על)" בו פירט במילים פשוטות ובהסבר קולח את המתרחש, וכמה קרדיט מגיע לאל על על מה שעשתה למען נוסעים ביממה שחלפה. פרסום הפוסט הביא לגל ראיונות בכל כלי התקשורת החרדיים ולכמה דקות של הסבר הוגן מאיש מקצוע על המתרחש באמת.

    קרביצקי בארה"ב, הכניס יד לכיס ופירסם מודעת תמיכה לבבית באל על תחת הכותרת "אל על באש (צוק איתן) ובמים (הוריקן סנדיי) – תודה לך אל על", והודה לכל אנשי אל על בארה"ב על העזרה והסיוע לא רק בימי משבר. המודעה פורסמה על גבי עמוד צבע שלם ב"ידיעות אמריקה" וגרמה לרבים להבין את הנתונים לעומקם ולגלות הבנה ואף תמיכה באל על.

    "השתדלנו לעבוד מהר ולהכות בברזל בעודו חם ולפני שהדברים מתקבעים בתודעה, כיוון שאז כבר קשה שבעתיים לתקן".
    sky 2000 ELAL 14.5x22



    0 תגובות